Nature Award 2015

Ben je klaar voor de Nature Award 2015?

24-03-2015

Heuglijk nieuws: de Nature Award powered by GoPro krijgt een tweede editie! Ook deze keer dagen A.S.Adventure en GoPro aanstormend filmtalent uit om een stukje inheemse natuur op een originele, pakkende manier in beeld te brengen … Alleen wordt het dit jaar nét dat tikje anders.

Dat GoPro zoveel meer is dan een actiecamera, bewezen de deelnemers van de vorige editie van de Nature Award al. Met het prachtige, meeslepende ‘This is our home’ van winnaar Tim Janssens als kers op de taart. Ook dit jaar willen we je aanmoedigen om alles uit je GoPro te halen en tegelijk een inspirerende boodschap over te brengen.

Jouw opdracht?

Neem je GoPro mee naar buiten en maak een filmpje van maximum twee minuten, waarin je het schilderij dat onze moderne leefwereld is tot leven brengt. Say what? Denk: mens versus natuur. Breng in beeld hoe de krachten van de stedelijke leefwereld en die van de natuur elkaar raken, en hoe ze hand in hand kunnen gaan. Maak er een opvallend en dynamisch portret van, waarbij je de mogelijkheden van je GoPro-camera optimaal benut.

Wat valt er te winnen?

Van 25 maart tot en met 30 september kun je je creatie insturen om deel te nemen aan de Nature Award 2015. Een professionele jury onder leiding van acteur Koen De Bouw en winnaar 2014 Tim Janssens selecteert op regelmatige basis de beste inzendingen voor de shortlist, waaruit begin oktober de uiteindelijke winnaar wordt gekozen. Eind oktober volgt de officiële bekendmaking én de prijsuitreiking: de winnaar van de Nature Award 2015 powered by GoPro gaat naar huis met de hoofdprijs van € 10.000.

Wat willen we met deze actie bereiken?

“Met de Nature Award willen we de aandacht vestigen op onze kwetsbare natuur, die hoe langer hoe meer onder druk staat door menselijke inmenging”, zegt Didier Neyt, marketing manager van A.S.Adventure. “Door te focussen op manieren waarop mens en natuur vreedzaam kunnen samenleven, leren de video’s ons met een hoopvolle blik naar de toekomst te kijken.” De actie toont, net als de jarenlange samenwerking met Cool Earth en Natuurpunt, dat deze problematiek echt leeft bij A.S.Adventure.

Meer gedetailleerde info over de voorwaarden om deel te nemen, vind je hier. Is je filmpje klaar voor inzending? Dan kun je het hier uploaden.

FacebookTwitter
Volg A.S.Adventure op